was successfully added to your cart.
Training

Training Week 8

By april 6, 2018 No Comments

Mountainbike: (Hardlopen) onderaan)

  • Deze week moet je een fartlek training doen, dit houdt in dat je op veel verschillende ondergronden moet gaan rijden met heuvels erin en verschillende snelheden rij op 80 tot 90% van wat je kan drie kwartier. Je warming-up is hier erg belangrijk
  • Als tip: ga naar Houffalize en rij dan route 2 en 6. Check C&P Buitensport voor een camping in de buurt.

Herstel training:

  • 3 dagen later kan je nog 3 kwartier onder de 70%, na deze training moet je totaal niet moe zijn. Het is om je spieren op de juiste manier te laten wennen en herstellen.

Hardlopen:

  • Voor deze week gaan we een fartlek training doen. Dit betekent dat je moet gaan rennen op vershillende snelheden, ondergronden en hellingen. Dit is een zware training die jezelf in kan vullen. Daag jezelf hiermee uit en probeer boven de 80% te zitten. Doe dit voor een halfuur. Je traint heel veel verschillende spieren die je in het zand allemaal nodig zou hebben om blessures te voorkomen en een betere tijd neer te zetten.

Hersteltraining:

  • Loop 30 minuten onder 60%. Dit doen we om ons lichaam in op een goede manier te laten herstellen. Na deze training hoef je niet persé moe te zijn, dat is ook niet het doel.
maarten

Author maarten

More posts by maarten

Leave a Reply