was successfully added to your cart.

Winkelmand

Training

Training Week 7

By april 6, 2018 No Comments

Mountainbike: (Hardlopen onderaan)

  • De training voor deze week gaan we 18km fietsen op 70% tot 80%. We doen 18km omdat dat 3 rondes zijn dit plakken we achter elkaar om zo je algemene uithoudingsvermogen voor de hele dag te verbeteren.
  • Onze tip is om naar Geestmerambacht te gaan voor deze training.

Herstel training:

  • 3 dagen later kan je nog 3 kwartier onder de 70%, na deze training moet je totaal niet moe zijn. Het is om je spieren op de juiste manier te laten wennen en herstellen.

Hardlopen:

  • We hebben veel getraind en als het goed is ben je al boven jezelf uitgestegen. Deze week gaan we dit aan ons zelf laten zien. Ren op 80% 6km achter elkaar en plak hier nog 2 km bovenop op 70%. Als je een ervaren renner bent die voor de 12 of 18 km gaat probeer zo dicht mogelijk bij die afstand te komen op 80 % maak hem dan af onder de 70%. Pas wel op dat je jezelf niet stuk rent, als het niet lukt, lukt het niet. We proberen ons anaerobe drempel hoger te leggen, dit houdt in dat je makkelijker gaat rennen op een hogere snelheid. De laatste twee kilometer kan je zien als een cooling-down maar heeft zeker nut om jezelf te kunnen stimuleren om door te gaan.
  • Hersteltraining:
  • Loop 30 minuten onder 60%. Dit doen we om ons lichaam in op een goede manier te laten herstellen. Na deze training hoef je niet pers√© moe te zijn, dat is ook niet het doel.
maarten

Author maarten

More posts by maarten

Leave a Reply