was successfully added to your cart.

Winkelmand

Training

Training Week 6

By april 6, 2018 No Comments
  • Mountainbike:¬†(Hardlopen onderaan)
  • In deze week gaan we weer een intervaltraining doen, dit keer niet een extensieve maar een intensieve. Dit houdt in dat we op een hogere snelheid gaan fietsen maar ook wat korter. Je moet 6 keer 30 seconden op 90 tot 100% gaan fietsen, met een rust ertussen van een minuut. In de rust fiets je onder de 60% gewoon door. Als je dit hebt gedaan fiets 10 minuten door ook in rust snelheid. Na deze 10 minuten herhaal je het hele proces nog 2 keer. Fiets weer goed uit na deze zware training.

Herstel training:

  • 3 dagen later kan je nog 3 kwartier onder de 70%, na deze training moet je totaal niet moe zijn. Het is om je spieren op de juiste manier te laten wennen en herstellen.

Hardlopen:

  • Deze week gaan we een intensieve intervaltraining doen, dit is bijna hetzelfde als week 4 alleen op een hoger tempo. Je moet 1minuut rennen op 90% van wat je kan. Hierna heb je 1 minuut rust (actief, blijven lopen). Herhaal dit 5 keer en daarna heb je 5 minuten rust. Herhaal dit hele proces dan weer 3 keer. Met deze training trainen we om onze hartslagritme laag te houden en zoveel mogelijk bloed ons lichaam rond te sturen per slag.

Hersteltraining:

  • Loop 30 minuten onder 60%. Dit doen we om ons lichaam in op een goede manier te laten herstellen. Na deze training hoef je niet pers√© moe te zijn, dat is ook niet het doel.
maarten

Author maarten

More posts by maarten

Leave a Reply