was successfully added to your cart.
Training

Training Week 5

By april 6, 2018 No Comments

Mountainbike: (Hardlopen onderaan)

  • We zitten nu halverwege en in week 1 heb je een doel voor jezelf gesteld. Dit doel is voor een ronde van 6km. Deze week gaan we kijken of je dat al red. Fiets voor jezelf 2 keer 6km op je snelst en kijk of je al aan je doel komt. Met de wedstrijd wil je ook meerdere rondes rijden daarom 2 keer. Doe een goeie warming-up voor jezelf om blessures te voorkomen. na de training moet je ook goed uitfietsen, voor jezelf onder de 60% van wat je kan.

Herstel training:

  • 3 dagen later kan je nog 3 kwartier onder de 70%, na deze training moet je totaal niet moe zijn. Het is om je spieren op de juiste manier te laten wennen en herstellen.

Hardlopen:

  • DE TEST; ren na een goeie warming-up je beste 6 km. Als je 12 of 18 km doet en je hebt dat nog nooit gerend, ren dan 10 km. Als je de afstand 12 of 18 km vaker hebt gerent en je kan het probeer het dan gewoon te doen, let goed op met de 18km. Meet je tijd en check of je al goed op weg bent voor jouw doelstelling, pas je doel desnoods aan.

Hersteltraining:

  • Loop 30 minuten onder 60%. Dit doen we om ons lichaam in op een goede manier te laten herstellen. Na deze training hoef je niet persé moe te zijn, dat is ook niet het doel.
maarten

Author maarten

More posts by maarten

Leave a Reply