was successfully added to your cart.
Training

Training Week 4

By april 6, 2018 No Comments

Mountainbike: (Hardlopen onderaan)

  • Deze week gaan we een extensieve intervaltraining doen. Je moet voor 4 minuten op 70% fietsen van wat je die 4 minuten kan. Hierna ga je 2 minuten fietsen onder de 60%. Na de 2 minuten ga je weer 4 minuten op de 70% en daarna weer 2 minuten rust. Je herhaalt het proces 6 keer. En dan neem je een pauze. Na de pauze doe je het nog een keer. Met deze intervaltraining gaan we werken naar het sprinten en dan gericht op de zuurstof die je tot je neemt.
  • Tip; het Geestmerambacht parkour in Langedijk is goed om dit te doen.

Herstel training:

  • 3 dagen later kan je nog 3 kwartier onder de 70%, na deze training moet je totaal niet moe zijn. Het is om je spieren op de juiste manier te laten wennen en herstellen.

Hardlopen:

  • In week 4 gaan we een extensieve intervaltraining doen. Dit houdt in dat we 2 minuten gaan rennen op 80% van die twee minuten. Hierna heb je één minuut rust (actief, blijven lopen). Hierna herhaal je dit 3 keer en heb je 5minuten rust (actief). Herhaal dit hele proces nog 2 keer. Ren nog even goed uit en doe een cooling-down.

Hersteltraining:

  • Loop 30 minuten onder 60%. Dit doen we om ons lichaam in op een goede manier te laten herstellen. Na deze training hoef je niet persé moe te zijn, dat is ook niet het doel.
maarten

Author maarten

More posts by maarten

Leave a Reply