was successfully added to your cart.
Training

Training Week 10

By april 6, 2018 No Comments

Mountainbike: (Hardlopen onderaan)

  • In deze laatste week gaan we niet extra hard trainen. We zitten nu in de tapering off fase, dit is een fase voor de wedstrijd waarin je hele lichaam kan herstellen. Blessures zijn alleen maar zonde maar niets doen ook. Zoek een strand op in de avond en fiets 18km op 70%. Doe dit met een lagere bandenspanning en zoek niet altijd het harde zand op.

Herstel training:

  • 3 dagen later kan je nog 3 kwartier onder de 70%, na deze training moet je totaal niet moe zijn. Het is om je spieren op de juiste manier te laten wennen en herstellen.

Hardlopen: 

  • Het is bijna tijd voor Beach Bastard en we moeten ons lichaam volledig laten herstellen van alle trainingen. Dit houdt in dat we in de tapering-off fase zitten. Ren 8km onder de 60%, je hoeft niet moe te worden, gewoon lekker in beweging blijven.

Hersteltraining:

  • Loop 30 minuten onder 60%. Dit doen we om ons lichaam in op een goede manier te laten herstellen. Na deze training hoef je niet persé moe te zijn, dat is ook niet het doel.

 

Final tips and tricks:

Deze tips zijn voor tijdens de wedstrijd en gericht op het strand.

  • Lagere bandenspanning.
  • Brede banden met weinig of geen profiel.
  • Fiets langs de waterkant op het harde zand.
  • Hoe dichter bij het water hoe harder het zand.
  • Fiets goed schoonmaken van het zout en zand van tevoren kan je je fiets invetten.
  • Hou het weer in de gaten voor kleding, wind dicht is fijn.
  • Veerring heb je minder nodig op het strand dus iets lichter.

 

Wij hopen dat je iets hebt gehad aan deze voorbereiding, heel veel succes met de wedstrijd en vooral veel plezier.

maarten

Author maarten

More posts by maarten

Leave a Reply