was successfully added to your cart.
Training

Training Week 1

By april 6, 2018 No Comments

Training Mountainbike: (hardlopen onderaan)

  • Ten eerste moet je voor jezelf een doel stellen. Wil je een bepaalde snelheid halen op de 6 km. Zo ja welke. Maak het wel realistisch.
  • Voor het begin moet je je aeroob uithoudingsvermogen trainen. Dit houdt in dat je je uithoudingsvermogen op een rustig tempo verbeterd. Ook verbruik je glycogeen en vet waardoor je af kan vallen als je dit veel doet. Hoe doen we dit; na een warming-up moet je 1 uur fietsen op 60 tot 70% voor wat je kan. Denk eraan dat je 60 tot 70% fietst van wat je kan over het hele uur. Fiets in een lichte versnelling. Je mag langer door op dit tempo als je zou willen. Als je verzuring krijgt ga je te hard voor jezelf.

Herstel training:

  • 3 dagen later kan je nog 3 kwartier onder de 70%, na deze training moet je totaal niet moe zijn. Het is om je spieren op de juiste manier te laten wennen en herstellen.

 

Training Hardlopen:

  • Stel een doel voor jezelf, in welke tijd jij een ronde van 6km over het strand wilt rennen. Wees realistisch maar wel uitdagend.
  • In deze eerste week gaan we op 60 tot 70% rennen van wat je kan, dit gaat niet op snelheid maar op wat je lichaam aankan over een periode van dit keer een halfuur. We gaan dit dus 30 minuten vasthouden. Hiermee trainen we ons aerobe uithoudingsvermogen, dit houd in dat we gaan trainen op het zuurstof wat jij toe kan nemen in één ademhaling.

 

Hersteltraining:

  • Loop 25 minuten onder 60%. Dit doen we om ons lichaam in op een goede manier te laten herstellen. Na deze training hoef je niet perse moe te zijn, dat is ook niet het doel.