was successfully added to your cart.

Winkelmand

Training

Beach Bastard Zelfstandige Training

By april 6, 2018 No Comments

10 Wekenplan: van groentje tot expert

Om het beste uit jezelf te halen tijdens Beach Bastard hebben wij een training ontwikkeld die iedereen voor zichzelf kan doen. Er is een training voor Mountainbike en Hardlopen. Als je deze training volgt garanderen wij dat je een sterke tijd voor jezelf kan neerzetten.

Wat?

Elke week komt er een nieuwe opdracht over fietsen of hardlopen, daarnaast is er nog een herstel training die elke week ongeveer hetzelfde is maar dit is goed voor je lichaam. Je kan met alles mee doen het gaat op percentage van wat jezelf kan over het algemeen. De trainingen duren tussen de drie kwartier en de anderhalf uur voor Mountainbiken en voor hardlopen tussen het halfuur en uur. 16 juli komt de eerste training onine.

Hoe? (MTB)

Deze training kan je het besten op een mountainbike doen en vooral off-road (het liefst op zand), hierdoor train je de juiste spieren. Als dit niet lukt heeft het ook nut met een mountainbike op de weg of desnoods een racefiets op de weg. Dit heeft allemaal nut als je je aan de gegeven percentages houdt. Als er bijvoorbeeld 75% staat moet je fietsen op driekwart van wat je kan. Als het kan doe dit dan op het strand (na 7uur) of op een mountainbike parkour. Als je op zand gaat fietsen, doe dit met een lagere bandenspanning.

Je kan als ervaren fietser ook later instappen.

Hoe? (Hardlopen)

Deze training kan je het besten op goede hardloopschoenen doen en vooral off-road (het liefst op zand), hierdoor train je de juiste spieren. Als dit niet lukt heeft het ook nut op de weg. Dit heeft allemaal nut als je je aan de gegeven percentages houdt. Als er bijvoorbeeld 75% staat moet je fietsen op driekwart van wat je kan. Als het kan doe dit dan op het strand. Als je op het strand gaat lopen probeer dan zoveel mogelijk in het losse zand te gaan rennen.

De training is gericht op  de 6 km, voor degene die meer kilometers lopen (12 of 18) kunnen ook meedoen waar er staat een aantekening in de weken waar jullie meer moeten lopen.

Je kan als ervaren hardloper ook later instappen.

Extra tip:

Doe voor jezelf voor dat je gaat trainen een goede warming-up om je bloedsomloop te versnellen, je spieren warm te maken en je hartslag te verhogen. Doe na je training een cooling-down en stretch goed om spierpijn te voorkomen.

 

Benodigdheden: (MTB)

  • Het liefst een mountainbike, desnoods een racefiets.
  • Een horloge om tijden en secondes bij te houden.
  • Een kilometerteller, desnoods je routes van tevoren voorbereid.

Benodigdheden: (Hardlopen)

  • Goede hardloopschoenen
  • Een horloge om tijden en secondes bij te houden.
  • Een kilometerteller, desnoods je routes van tevoren voorbereid.
maarten

Author maarten

More posts by maarten

Leave a Reply